MENGAPA PERLU MEMILIH BIO SELEZA FEMININE PAD vs PAD BIASA

JADI PILIHLAH BIO SELEZA PAD

(+) Fungsi pembasmian bakteria
(+) Fungsi penyahbauan
(+) Menyelaras fungsi fisiologi tubuh badan
(+) Melegakan masalah sakit puan
(+) Mencegah pertumbuhan sel kanser

VS..........................................

Bila dah banyak Tuala Wanita ada…masalah lain pula timbul?
Lexee 49
 Masalah kesihatan…kenapa pulak??? KLIK DI SINIPAD BIASA vs PAD BIO SELEZA
Kebanyakan brand yang ada dipasaran, mula menggunakan bermacam-macam proses, tambah pulak macam-macam bahan kimia itu & ini nak kasi nipis laa.., nak kasi wangi menggunakan teknik mengurangkan kos & akibatnya ialah tuala wanita yang moden, masa kini, canggih tapi malangnya banyak menyumbangkan kepada masalah kesihatan wanita itu sendiri.
Kanser Servik
Salah satu bahaya ialah dioxin disebabkan proses pemutihan kertas kitar semula. Yup, tuala wanita, pad tu menggunakan kertas kitar semula yang diproses, dibersihkan guna bahan kimia, dan diputihkan supaya nampak bersih.
Bagaimana Dioksin boleh meresap ke dalam rahim??
Darah haid yang keluar akan memasuki tuala wanita melalui permukaan jaringan atau bukan kain kapas. Jika permukaan tuala wanita tersebut berlubang, maka gas toksin yang dibebaskan akan terus berhubung dengan kulit dan akhirnya menyebabkan jangkitan. Jika permukaan tuala wanita bertukar menggunakan kain kapas semulajadi, ia akan menyerap segala gas bertoksin. Ia akan mengelakkan daripada masalah jangkitan, alahan, gatal atau ruam. Darah haid mengalir dari uterus dan diserap oleh tuala wanita. Sejenis gas bertoksin yang dinamakan dioksin akan dibebaskan melalui sistem pemeluapan. Dioksin akan diserap kedalam rahim melalui saluran uterus dan akhirnya sampai ke ovari melalui tiup fallopian.
Kalau anda nak buktikan sendiri, anda ambil pad anda..Anda buka bungkusannya, koyak bahagian tengah dan tarik keluar ‘KAPAS PALSU’ dan rasai dengan jari2 anda. Bukan kapas kan???Itu sebenarnya kertas kitar semula, pad kitar semula yang diputihkan denganKLOROX dan dilembutkan dengan SOFTLAN…saya pun terkejut, lerai bila diramas2..kat plastik pembungkus state 100% kapas..tapi menipu jek lebih. Yerla, sape pernah korek isi perot pad tu kan?? ..huhuhu

Jom kita sambung belajar lagi tentang DIOKSIN ..!!!!
Dioksin juga menyebabkan:
* Ketidakstabilan hormon
* Kanser Payudara
* Kanser Ovari
* Kanser Usus
* Endometriosis
* Kemandulan
* Fibroid
* Keguguran
* Jangkitan pada uterus
* Melemahkan sistem imuniti badan
 DIOKSIN ni akan diserap oleh faraj dan masuk ke dalam rahim kita dan risikonya, sel-sel KANSER akan diaktifkan.
Selain itu, risiko lain DIOKSIN ini akan mengaktifkan sel FIBROID , menggalakkan pembiakan bakteria dan sebagainya. 
Semua wanita ada fibroid. Yang bezanya sama ada fibroid tersebut aktif atau tak. Tapi, tahu ke kita sama ada fibroid kita tu aktif ke tak aktif kan. Sehinggalah fibroid kita membesar dan terus membesar sehingga kita kelihatan seperti mengandung! Pernah dengar istilah “busung”? Ada segelintir wanita dikatakan mengalami busung disebabkan fibroidnya membesar dan sekaligus membengkak. 
Selain itu, masalah wanita lain yg majoriti mengalaminya adalah SENGGUGUT setiap kali datang bulan/haid.
Memang setiap wanita di dunia ni ada mengalami masalah SENGGUGUT. Tetapi apa yang membezakan adalah dari segi kekuatan sakit SENGGUGUT setiap individu. SENGGUGUT yang normal tidak akan menjejaskan kehidupan harian. Tapi ia menjadi tidak normal jika, apabila datang haid, sakit SENGGUGUT yang dialami terlalu kuat sehingga wajah dan badan menjadi pucat, hampir pengsan dan yang paling teruk sehingga perlukan injection ubat tahan sakit.
Begitu juga dengan CYST
Cyst adalah salah satu penyebab sukarnya mengandung kerana dalam sesetengah kes,apabila dibedah dan dikeluarkan cyst, ada janin yang terhimpit di dalam cyst. Walaupun cyst berjaya dibuang, ianya akan tumbuh kembali kerana cyst ini ada ‘ibu’nya. Dalam pemeriksaan kesihatan yg dibuat, cyst banyak menyerang wanita yang berusia 23 tahun ke atas. Tidak terkecuali wanita yang sudah berkahwin mahupun yg masih bujang. 
Banyak lagi masalah-masalah sakit puan yang lain. Faktor-faktornya mungkin kerana corak pemakanan yang tidak sihat, kehidupan seharian yg tidak aktif, tidak cergas, pendedahan kepadan bahan-bahan kimia sama ada daripada persekitaran, daripada kosmetik atau daripada bahan2 kegunaan seharian contohnya seperti PEMAKAIAN TUALA WANITA BIASA di pasaran. 
Kenapa pad biasa bahaya dan Apa risikonya?
Kebanyakan pad biasa di pasaran diperbuat daripada recycle paper atau serbuk kayu pulpa yang telah diputihkan menggunakan peluntur selama 30jam. 
Apabila haid, darah yang panas akan bertindakbalas dengan bahan peluntur yang ada dalam pad tersebut dan membebaskan 1 bahan kimia yang sangat bahaya.
130 kali ganda berbahaya daripada arsenik (racun pembunuh yang senyap) iaitu DIOKSIN. 
ancaman toksin

CIRI-CIRI TUALA WANITA BIASA
images





=> Pembungkusan Yang Tidak ’Hygienic’
Pembungkusan di kilang masih secara manual.
Pembungkus yang tidak boleh ditutup semula setelah dibuka. Mudah tercemar habuk, bakteria, kulat dan lembapan.
=> Penuh dengan bakteria
”Kandungan bakteria 11 x lebih tinggi dari piawaian antarabangsa”. 
Ia boleh menyebabkan jangkitan kuman dan kegatalan pada alat sulit wanita. – Laporan Kajian Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) 1987
=> Tiada tarikh luput (Expiry Date)
Hampir semua pad dipasaran tidak mempunyai tarikh luput. Ada pad yang telah berubah warnanya menjadi kekuning-kuningan masih dijual dikedai-kedai. Berapa pastikah anda ia tidak akan menjejaskan anggota sulit anda?
=> Pelapik Luar Tidak Telus Haba
Menyebabkan haba dari suhu darah haid terperangkap, alat sulit menjadi lembap dan tidak selesa.
=> Tiada Bahan Anti-Bakteria
Pad wanita adalah tempat pembiakan bakteria yang paling ideal kerana terdapatnya protin didalam darah haid. Bakteria dengan mudah masuk kedalam badan melalui vagina dan melemahkan sistem imuniti badan. Bakteria akan memasuki ke dalam sistem badan hanya dalam tempoh 2 jam sekiranya haid ini tidak dicuci.

* Setiap wanita menggunakan ~ 15 000 keping tuala wanita sepanjang hayat 
(35 tahun ;period pada usia 12 tahun dan menopouse pada usia 47 tahun).
 3     4
Maka, risiko wanita itu terdedah pada Dioksin adalah 
15 000 kali !!!